Telefoonnummer
023-5315157

E-mail
info@tpkk.nl

Adres
Wilhelminastraat 17
2011VH Haarlem

Makkelijk bereikbaar, parkeren in de Raaks.

Openbaar vervoer; halte Raaksbrug of Centrum/Verwulft.
 

Openingstijden 

maandag: 09.00 uur tot 17.00 uur 
dinsdag: 08.15 uur tot 17.00 uur
woensdag: 09.00 uur tot 17.00 uur
donderdag: 09.00 uur tot 17.00 uur
vrijdag in de even weken:   09.00 uur tot 15.00 uur

voor ernstige spoed: 0900-1515

 

Klanttevredenheid
Blog Index
The journal that this archive was targeting has been deleted. Please update your configuration.
Navigation

Veelgestelde vragen

Zijn de tarieven in 2012 veel hoger geworden?

Nee, over het algemeen zijn onze tarieven ongeveer gelijk aan de tarieven van 2011. Ook zijn onze tarieven iets lager dan het landelijk gemiddelde.

 

Hebben jullie contracten met verzekeraars?

Nee, Tandartspraktijk Kirsten Knetsch maakt liever afspraken met patiënten dan met verzekeraars. Indien we contracten met enkele verzekeraars aan zouden gaan, is het mogelijk dat voor patiënten die daar verzekerd zijn andere tarieven gelden. Wij willen al onze patiënten gelijk behandelen.

 

Ik heb een tandverzekering. Sturen jullie de factuur naar mijn verzekeraar?

Soms, omdat wij geen contracten hebben met verzekeraars, krijgt u in sommige gevallen de factuur zelf. Die wordt u gestuurd door NMT FenCS onze partner voor de financiële administratie. NMT FenCS heeft besloten dat voor volwassenen elke factuur lager dan €45 niet rechtstreeks naar de verzekeraar gaat. Indien u een aanvullende tandverzekering heeft, kunt u de factuur indienen bij uw zorgverzekeraar. Maak voor uzelf een kopie. 

Ik heb een tandverzekering. Weten jullie hoeveel ik vergoed krijg?

Grotendeels. Er zijn veel verzekeraars en veel verschillende tandverzekeringen, wij zijn daarvan graag zoveel mogelijk op de hoogte. Zelf kunt u de vergoedingen opvragen bij uw verzekeraar.  


Ik zoek een tandarts. Kan ik me bij jullie inschrijven?

Ja, onze praktijk heeft ruimte voor nieuwe patiënten. Neem gerust contact met ons op. U vindt hier onze contactgegevens.


Is tandheelkunde voor kinderen gratis?

Ja, tot 18 jaar worden tandheelkundige kosten vergoed vanuit de basisverzekering. Dit geldt niet voor orthodontie. Voor orthodontiebehandelingen kunt u zich aanvullend verzekeren. Informeer bij uw verzekeraar naar de mogelijkheden en vergoedingen.

 

Wanneer moet mijn kind voor het eerst naar de tandarts?

Het is goed om uw kind al vroeg mee te nemen naar de tandarts. Zo went het aan de praktijk en maakt het spelenderwijs kennis met de tandarts. Wij adviseren uw kind vanaf 2 jaar mee te nemen.

 

Mijn kind is bang voor de tandarts, hoe gaan jullie hiermee om?

Wij vinden het erg jammer als kinderen al een angst voor de tandarts ontwikkeld hebben. Door makkelijk te beginnen en langzaam op te bouwen  proberen we het kind te laten wennen. Wij vertellen duidelijk wat we gaan doen en laten zien wat er komt. Zo is het voor het kind vaak makkelijker om een behandeling te ondergaan. Elk kind heeft zijn eigen aanpak nodig en wij proberen hier zoveel mogelijk op in te spelen.


Hoe vaak moet ik langskomen voor een controle?

Wij adviseren u twee keer per jaar langs te komen voor een controle. Heeft u tussentijds klachten of vragen, neem dan contact op.

 

Mijn kind is mogelijk toe aan een beugel. Moeten we naar de orthodontist of naar de tandarts?

Uw kind kan naar ons toe. Wij beoordelen het gebit en kunnen een orthodontiebehandeling voorstellen. In de meeste gevallen voeren we de behandelingen zelf uit. In specifieke gevallen verwijzen we door.

 

Hoe zorg ik goed voor mijn gebit?

Poets uw tanden iedere dag twee keer zorgvuldig en niet te krachtig met een elektrische of een zachte tandenborstel. Houdt ook de ruimte tussen uw tanden schoon met een tandenstoker, flossdraad of een rager. Vervang uw tandenborstel elke drie maanden.

Naast een goede dagelijkse verzorging van uw gebit, adviseren wij u twee keer per jaar bij ons langs te komen voor een controle.

 

Ik ben bang voor de tandarts, houden jullie rekening met mijn angst bij een bezoek?

Ja. Het is heel verstandig om, ondanks de angst, toch regelmatig voor controle langs te komen. Weet dat u niet de enige bent. Wij nemen de tijd voor u, kunnen extra uitleg geven over de controle of behandeling en informeren u uitgebreid over verdoving.

 

Hebben jullie speciale behandelingen voor mensen met een verstandelijke beperking?

Elke patient heeft zijn eigen aanpak nodig. Dit geldt ook voor een gehandicapte patient. Wij nemen hier de tijd voor en proberen ons zoveel mogelijk aan te passen aan het ontwikkelingsniveau van de patient met de bijbehorende aanpassingen.

 

Hoe houd ik mijn gebit gezond tijdens mijn zwangerschap?

U heeft tijdens een zwangerschap meer kans op tandvleesproblemen. Deze kunt u voorkomen door uw gebit met extra aandacht te verzorgen. Poets tweemaal per dag en houdt ook de ruimte tussen tanden en kiezen schoon. Poets ook uw achterste kiezen, ondanks mogelijke misselijkheid. Als u veel klachten heeft, adviseren wij u een extra afspraak te maken voor controle of een mondhygiënebehandeling.

 

Ik wil mijn tanden graag laten bleken, kan dat bij jullie?

Ja, dat kan. Maak hiervoor een afspraak, dan beoordelen wij of uw tanden gezond en vrij van gaatjes zijn en of uw vullingen niet lekken. Wij kijken naar de oorzaak van de verkleuring en beoordelen of bleken de enige of beste oplossing is. In sommige gevallen is bleken niet mogelijk. Verkleuringen als gevolg van ziekten en medicijnen vragen vaak om een speciale behandeling. Wij adviseren u nooit zelf uw tanden te bleken.